tirsdag 12. april 2011

Update

Hei!

På tide med en oppdatering fra det gode liv i Australia. Endelig har været vært litt mer på vår side, og vi har fått tilbrakt mange dager utendørs! Hærlig!

Forrige uke gikk med til skolearbeid, og cowboy fest på fredag. Da var vi rundt 70 utvekslingsstudenter samlet hos en jente fra Texas (derfor tema cowboy).


For anledningen ble antrekket inten annet enn en skjorte til 8 dollar (tilsvarende ca 46 NOK) og noen passende hatter i en vakker rosafarge.

Lørdag morgen hadde jeg, Øystein og Cecilie booket tur til Fraser Island, med avgang kl 06.45. Vi kjørte i en 4WD (four wheel drive), hvor vi ble plassert 8 turister bak i en slik bil. Satt ganske tett de 4 timene det tok til Fraser, så vi ble ok kjent på den turen. Syns dog det var deilig å ha et "hemmelig" språk iblandt, hehe.

Turen til Fraser Island er noe av det beste jeg har vært med på! Når vi er ca halvveis sier jeg til guiden/sjåføren: "let us know if you see some wild kangaroos!". Omtrent 3 min etterpå ser vi dette:

 
GIRAAA
 Såja, nå har jeg (endelig) fått sett ville kengeruer!!

På Fraser Island kjørte vi rundt til forskjellige steder; en regnskog, Lake McKenzie og Eli Creek. Her var det få og superdårlige veier, så stranden ble brukt som veibane. DRITKULT! Fraser Island er en sand-øy (faktisk verdens største), så alt av trær ogslikt vokser på sand. Det dyret dere ser lenger nede er en dingo, som ligner igrunn på en hund, bare disse er ville. Ikke farlige, om du passer på maten din. De er utrolig glad i mat, og stjeler og spiser det de kommer over. Jeg var rusa på livet fra begynnelse til slutt!







På turen ble vi kjent med en jente fra England, London (Emma) og en jente fra Frankrike (Isoline). Emma var backpacker (alene!!!!) i Australia, skal møte henne her i Brisbane i morgen! Isoline var au pair for semesteret. Vi overnattet på en camp, hvor samtlige utenom meg, Øystein og Cecilie skulle tilbringe natta i telt. Nordmenn som vi er, betalte vi lett ekstra penger for å sove innendørs i en hytte. Helt übert (det regna tilogmed på natta). Om kvelden grillet vi marshmellows, turen var rett og slett magisk.

Denne uken er det igjen mye skolearbeid, men til helgen er vi litt usikre på hva vi vil. Blir enten konsert/festival her i byen med diverse artister, eller en tur til Surfers Paradise (dersom være tillater det..). Fredag er det uansett ut å feire en annen venninne her nede, Emilia, som blir 23 år. Hurra!!

Ellers fikk jeg tilbake min første essay/innlevering på engelsk og QUT i dag! Ble 81/100, noe som tilsvarer karakteren 6, hvor 7 er best og 4 er laveste ståkarakter (4 = 50/100). Er veldig fornøyd med resultatet, og hadde igrunn fått mest trekk for dårlig kilding, og ikke den ubrukelige engelsken min. Jeei. Hadde jeg derimot klart å nådd 85/100, hadde karakteren blitt 7. Noe som er syke greier.

Håper ellers alt er fint i Norge, hører dere har pent vær. Kjempegøy!! : D

Klem!

1 kommentar:

  1. Hei Marte !!

    Kjekt å lese om turen i helgen. Ikke minst at du har fått sett ville kengeru`er. Grattis med god karaktert også, det hjelper å lese jevnt og trutt.

    Våren er kommet her nå. En liten tur til Malaga hjalp jo på også. Neste uke er det påskeferie. Da blir det tur til Ryvarden, for deretter å besøke Anita og Torbjørn. Hvor det blir grilling og se på de små lamma.

    Torbjørn var godt fornøyd med sin første kamp, scoret hatrick. Kåre Andre og Torbjørn spiller begge på G.15 år.

    Torbjørn har kjørt bil for første gang også, det skjedde for 14 dager siden. Til helgen skal han prøve seg på nytt.

    Dere må ha en fin helg og kose dere masse.

    Klem fra pappa.

    SvarSlett