onsdag 18. mai 2011

Syttendemai feiring i Brisbane

Hei!

17. mai gikk absolutt ikke hus forbi her i Brisbane, selvom vi er tusenvis av mil fra Norge. Dagen startet kl 07.00 med frokost hos noen venner her nede, hvor vi ble møtt med ballonger i rødt hvitt og blått utenfor, masse flagg innendørs og et nydelig dekket bord! Vi sto for karbonadene, men det fantes både laks, jarlsberg ost (den selger de her på alle vanlige dagligvarebutikker), mange forskjellige skinker, jordbær, potetsalat, hjemmebakte rundstykker og kanelboller! Og - ikke minst - "champagne".

Frokostbordet

Frokostgjengen; Øystein, meg, Cecilie, Leo, Jarl, Håvard og Cecilie
Vi (alle nordmenn i Brisbane og Gold Coast) møttes så utenfor QUT Gardens Point (skolen vi går på) for å gå i tog kl halv 10. Det var normenn i alle aldersklasser, men jeg vil tro at studentene var i et overtall.

Jentene; ukjent, Henriette, Ingrid, Cecilie, Cecilie, Cecilie (haha, mange Cecilie), meg og Laila. Nede: Emilia og Ida.

Kjææresteparet

Litt folk utenfor skolen før vi drar

Vi gikk noen kvartaler rundt i sentrum her i byen, og folk kom og tok bilder av oss ogslikt. Tror igrunn ikke australienerne skjønte så mye av hva i alle dager vi holdt på med. Hørte noen hadde trodd det var en filminnspilling!

Toget! Vi gikk først.

Togeet
Etter toget samlet vi oss på skolen igjen hvor det var salg av alkohol, pølser, vafler, lodd (med norskt snop som premie, vant ikke..), sang av mannskor, folkedans og limbokonkuranse.







På kvelden var det duket for middag på en restaurant/bar i sentrum, hvor vi var 150 festglade nordmenn samlet med både loddtrekning og taler, og ikke minst veldig god mat!

Alt i alt har altså 17. mai feiringen vært helt super, og jeg har aldri før følt meg SÅ patriotisk og glad i Norge, tror jeg.

Nå er forresten hjemreisein i boks, og reiseruten ser, per dags dato ut, som følger:
14. juni: avreise Brisbane
15. juni ankomst Bangkok, avreise til Ko Phangan
23. juni: avreise Ko Phangan, ankomst Bangkok
27. juni: avreise Bangkok, anskomst Oslo!
Så er det snakk om at jeg reiser rett fra Oslo til London, men det er ikke helt avklart og bestemt enda.

Håper dere hadde en like fin feiring hjemme i går!

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar