mandag 21. mars 2011

Skole og fag

Hei!

 Beklager dårlig oppdatering i det siste, men det skyldes faktisk at internetten her i hus er "brukt opp". Her har de et latterlig opplegg som gjør at vi kun kan bruke en viss mende KB (ellerno) i mnd, og når det er brukt opp, blir internetten helt UFATTELIG treg. Du har aldri opplevd tregt internett før du har opplevd å bruke opp internettgrensen i Australia altså.. Dette er håpløst.

Anyway, nå er skolen i gang for fullt, og vi har allerede levert inn første assignment (obligatorisk innlevering). Neste uke har vi tre assignmenter til som skal inn, så nå går det bare slag i slag.

Etter mye om og men endte både jeg og Øystein opp med disse fagene for semesteret:
  • INB101 - Impact of IT. Dette faget er veldig enkelt og greit.. Går ut på hvordan IT påvirker hverdagen vår og hvordan vi har tilpasset arbeidsdagen etter ulike IT baserte systemer.
  • INB102 - Emerging Technology. Dette faget går ut på å bli kjent med ulike IT basert systemer, og hvordan de fungerer. Vi har blandt annet skrudd fra hverandre en Play Station 2 og en datamaskin i dette faget.
  • INB103 - Industry Insights. Et veldig merkelig fag, hvor vi til nå har "lært å kjenne oss selv", og hvorfor vi har blitt den vi er i dag. Litt usikker på hvilken retning dette vil ta, men faget virker helt ok. Dette faget er vi ferdig med i april, noe som er superdigg!
  • INB180 - Computer Game Studies. I dette faget lærer vi rett og slett om spilling. Hvorfor det er gøy, hva som gjør et spill gøy, hvorfor folk begynner å spille osv. Haha, skulle ta en test forrige uke om hvor lang tid vi som tar kurset brukte på spilling i uken, og hvilket spill vi spilte. Jeg for min del spiller kun kabal, ca 15 min i uka. Og måtte ta "not at all" når de spurte om hvor mye jeg levde meg inn i det, og om jeg av og til trodde jeg var inne i spillverden når jeg gikk ute på gaten osv. Jeg for min del synes faget er ganske kjedelig, iom at jeg ikke aner hvilke spill de snakker om i forelesningene, Øystein liker det litt bedre.

Som dere ser, har jeg både lecture og workshop, tutorial eller practice i alle fag. Der gjør vi noe praktisk, som har med forelesningen å gjøre. I forelesningene er vi ca 250 - 300 stk, og på de praktiske timene er vi ca 20.

Ellers er jeg veldig fornøyd med timeplanen min, da mange har skole til både 20 og 21, og store "hull" midt på dagen. Fagene virker også greie, og vi har kun assignment, ingen eksamen i noen fag. Vi har heller ikke lærebøker, men må bruke Internett ivrig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar